Monday, August 9, 2010

me gemuk girl now dh kurus blk! yahuuu...

hi peeps..arini aku bknle nk mem promote diri plak..hanya sekadar berkongsi kegembiraan aku n hopefully gembira selama2nye la..ingin brkongsi ngan korang zaman aku kurus-gemuk-kurus blk...jom lyn picture2 nih..ni time aku diploma...gambar ngan kwn sekelas aku nih..i like my figure time ni...pakai saje ape2, it fits me..xpnh plak aku rasa nak diet2, pikir2 psl bdn nih..suma benda aku balun... =P

picture i hate the most..ni masa wat degree...rasa nk sepak muka sendiri...mcm di pam2...aku xmo letak gmbar full body sbb aku takut korg hina aku lak..hahahha...ko tgk..ko tgk...gemok gile! korg bygkn xde sape tegur aku yg aku ni gemoook senah! no one..aku pon pelik..even my fiance pon x pnh kata aku gemuk..kecuali adik laki yg sorg tu..dia slalu pgl aku 'badak air,lemak berketul2' (hina betul kurasakan..tp aku?tetap wat dek sbb sorg je yg kata, ape adehal kan)..hahhaha..paaang..sila tampar aku sbb x sedar diri lg...u know what im 60kg time ni! bongok ko x perasan n wat xperasan lg...

and now! aku boleh trsenyum lebar..yes maybe sgt2 lebar? selepas brtunang, aku trpaksa ke jepon as an exchange student utk wat masters selama setahun..sbb maybe dh xde dating2 ngan si cayaaang aku tu..aku pon byk la masa sorg2 kan? dan hasil kesedaran tinggi nak kawen dh oi...badan kenala superb kan..aku rasa suma B2B pon akn risau cm aku ni..hasil usaha yg dasat kulakukan..alhamdulillah, i get my figure back..n now im 48kg! i lost 12kg dlm masa? 6bulan kot..yessss mmg lama kan? tp aku xnk cepat kurus cepat pula gemuknye..aku nak maintain n mengamalkn diet yg sihat..not a crash diet yg blh cepat kurus tp aku menggelupur kelaparan..huuuu..so not me..aku mahu kesannye lama..sape yg nak tau ape aku lakukan (chewaaah budget best sgt la kan) hhahaaa..drop me a comment, i dun ever mind for sharing..insyaallah =) to B2B jgn pnh mudah tunduk pada nafsu makanan yg jahat itew ok...till then..

7 comments:

  1. dear..i bru trun 4 kg. n now im 56kg..uwaa..share lor tip dear..nk lg krus..=p

    ReplyDelete
  2. dayah =) thanx for dropin by here.. sedikit tips yg i ade xtau la cara i ni betul ke x..hahaha..but this is what i did..dlm seminggu i pegi gym 3 hari..n ill make sure i lari atas threadmill around 30minit, n i cycling, sit up..total2 i buat hanya 1 jam..maklumla pemalas sket i ni u...but i do trust klu kita ade disiplin yg tinggi, we can make it! jgn mengelat sekali pon..sbb once kita skip disiplin tu, kita akn jd malas..masa 1st i buat, i bgtau u..i nanges..i feel hurt n x larat..i rasa nk quit diet2 ni..but then ill try calm myself..tiap kali i rasa give up, i bygkn majlis nikah, masa my bakal hubby pandg i, he will say "syg dh kurus..cantik sgt"..hahhaa..gatal x? pastu terus je semangat brlari2 atas threadmill makin kuat..hahahahha..and one more thing u, jaga mkn..bykkn rebus2..tp i still ambik nasik..cuma kuantitinye sedikit..hopefully im helping =)

    ReplyDelete
  3. dear..dah sama berat ngn i daaa..hahaha..i nak naik berat badan lagi skit..tapi nk tau aleeza kassim model tuh ckp..mas ko takyah naik berat bdn..biar dah kawin nnti baru naik..hahaha..i ikut pesanan model itew..hehehehe

    ReplyDelete
  4. mas>> tp u tinggi babe..i kemetot.hahaha..tu yg struggle sket tu..hahaha =P

    ReplyDelete
  5. beshnye dah turun berat.. i nak kawin this december & lepas raya nih nak tempah baju nikah plak.. skarang berat i 52kg.. :( camne eh nak turunkan berat seblum raye nih.. nanti tak elok plak pakai baju nikah dgn berat camni sbb i tak tinggi.. huwaaaa....

    kalau bleh nak turun sampai 48kg sebab dulu nilah berat i.. :(

    ReplyDelete
  6. kucingcomey>> u dun worry! jgn putus asa =) start now okeh..insyaallah u can do it! caranye ialah bkn menolak nasik, cuma kurangkn kuantiti (tp sy x buat 1 sudu je pulak okeh, kebulur nanti..hahahaha).. bykkn minum air suam panas..and u must run, jogging or ape saja yg dipanggil sukan..gudluck dear ;-)

    ReplyDelete
  7. wow. congrats. mind for sharing? :)

    ReplyDelete