Monday, November 29, 2010

Ministry of Moment : Just Like contest!!

Ministry of Moment (MOM) buat contest...jom join..kot2 la ade rezeki kita. tambahan pula we can't even argue on the beauty of pictures taken in this album all dearies.. check this out> MOM facebook. In addition, their most professional touch has been expressed in great wedding photos of Datin Paduka Umie Aida. Check this out guys! mmg favourite I for all the time la gambar-gambar ni.. =)

I tau contest ni dari sweet Elya yang invite I join this contest. Thanx dear.. Kwn2 yang berminat nk join boleh refer caranya di blog Elya ye. U know what? Our MOM sgt baek sbb dgn hanya click Like di Facebooknye , kita akan berpeluang memenangi:

FREE photography package worth RM2,000!!

Agak susah juga nak pilih gambar yang unik di dalam album contest MOM di Facebook tu sebab rasa mcm total 200 pictures tu ade keunikannye yg tersendiri. But finally, I choosed this one picture with thousand stories inside ^_^





Honestly, saya tak pandai memberi komen dari segi teknikal seperti photographer hebat yang lain. Pandangan mengenai gambar ini hanya dari melalui bebola mata chumel saya yg akan dizahirkan dengan ayat saya sendiri.. ^_^ Why I like this photo? Ianya menceritakan hubungan kanak-kanak sekolah yg sangat dekat dengan alam. Hebatnya karya ini!

Saya mulakan dengan angle yang dekat dengan 14 orang kanak-kanak sekolah menaiki trak ini. Kalau kita sebagai orang dewasa, pastilah akan rasa tidak selesa dan mungkin merungut. Tapi lihatlah betapa kentalnya jiwa mereka. Kesucian hati mereka untuk ke sekolah menimba ilmu lebih penting dan mampu mengenepikan perasaan negatif-negatif lain. Hubungan mereka sungguh rapat dan terpancar kegembiraan di wajah kanak-kanak ini hingga ada yang melambai tangan kemesraan kepada kita.

Angle jalan yang jauh itu pula menggambarkan seolah-olah perjalanan hidup kanak-kanak ini masih jauh dan banyak lagi yang perlu diterokai oleh mereka. Jalan yang dipenuhi air lumpur itu bukan penghalang bagi mereka. Basuh lah lumpur-lumpur yang ada dalam keluarga kita dengan kejayaan dunia akhirat adik-adik.

Selain itu, keindahan alam di sekeliling mereka dengan pokok-pokok menghijau, sehijau kanak-kanak ini yang boleh dilentur dan dibentuk menjadi insan berguna yang berbakti kepada masyarakat satu hari nanti.

Pandangan saya beralih pula kepada langit yang cantik birunya dan tenang bagi sesiapa sahaja yang melihat foto ini. MashaAllah! Allah maha besar. Indahnya Alam ciptaanNya. Ketenangan yang lahir dari pancaran cahaya langit itu mampu menyinari hidup kanak-kanak ini dengan limpahan ilmu pengetahuan. Penceritaan hebat dari Ministry of Moment dalam karya ini!

Semoga berjaya dalam hidup kalian adik-adik. Doakan kakak berjaya dalam contest MOM ini juga ye ^_^

3 comments: